The book is subtle, and the reader is left in large part to work these questions out to his or her own satisfaction. What about the rest of the phrase-COME HOME ELEANOR? Again we may hear the voice of Eleanor's dead mother in this imperative, or the voice of her own central self, crying out against this new independence, this attempt to escape Park's "cloying authoritarianism" and into an exhilarating but existentially scary state of personal freedom. I see this as the most logical possibility. As Merricat tells us in Jackson's final novel that "we have always lived in the castle," so Eleanor Vance has always lived in her own closed and suffocating world. It is not Hill House which frightens her, we feel; Hill House is another closed and suffocating world, walled in, cupped by hills, secure behind locked gates when the dark of night has fallen. The real threat she seems to feel comes from Montague, even more from Luke, and most of all from Theo. "You've got foolishness and wickedness all mixed up," Theo tells Eleanor after Eleanor has voiced her unease at painting her toenails red like Theo's
As agents provocateurs women have never been surpassed by men. Cornelia trained up her two brilliant sons, with a view to hurl them against and overturn the Roman Oligarchs; a city harlot led the Sans-Cullotes of the French Revolution. Queen Boadicea led her own army of painted Britons against the, then all-conquering Legions of Rome. A female epileptoid (since canonized) dressed herself in iron armor, mounted a war-horse, and urged her demoralized countrymen — to the forcible expulsion of an alien army. In American wars the feminine has also played her part with eclat; and she delights (above all other women) in tracing her own and her family’s pedigree to Revolutionary Soldiers, Pirates, Filibusters; and through them to the mailclad knights and heroes of long ago. No Public Library in this Republic is without its complete set of Stud-Books, and none are deeper students thereof then — woman. Instinctively comprehending the determinant power of heredity, these students are vaguely endeavoring (in their own peculiar way), to solve the renowned Spencerian Synthetic: — “Having seen that matter is indestructible, motion continuous, and Force persistent — having seen that Forces are everywhere undergoing transformation; that motion always follows the line of least resistance; is invariably rhythmic; it remains to discover the similarly invariable formula, expressing the combined consequences of actions, thus separately formulated.” Herod’s wife and daughter, and their secret alliance for getting John the Baptizer’s head chopped off, must not be overlooked; nor the calculated ‘brutality’ with which Jael drove that tent-peg into General Sisera’s cranium, when he slept
Слишком уж животрепещущая для спортивных менеджеров тема, чтобы делиться информацией, получаемой в специализированных лабораториях. Спорт схватка воли и характера, а не нуклеотидных последовательностей. Можно еще примириться с тем, что спорт высших достижений всегда будет вотчиной людей с особыми врожденными предрасположенностями. Но генетический допинг это уже какая-то крайняя черта. Представьте дисквалификация применившего его спортсмена может быть только пожизненной, а бедолага будет все время прислушиваться к своему организму и с тревогой гадать, во что ему вылилась столь смелая попытка улучшить свои кондиции. Будем надеяться, что дух фэйр-плей не позволит выйти на старт генномодифицированным спортсменам. НОВОСТИ: Что показала экспертиза Автор: Киви Берд Сразу два заметных события одно в Америке, другое в Европе наглядно продемонстрировали, сколь субъективным делом является «серьезная научная экспертиза» в искусстве и сколь велика здесь роль личных взглядов экспертов на предмет исследования. В США Эллен Ландау (Ellen Landau), профессор искусствоведения и видный специалист по творчеству художников-абстракционистов, публично не согласилась с результатами работы компьютерной программы графического анализа, расценившей как подделку тридцать две недавно найденные и прежде неизвестные картины Джексона Поллока (Jackson Pollock, 191256), одного из главных представителей абстрактного экспрессионизма ![]() Оригинальный светильник - ночник - проектор. Корпус поворачивается от руки. Источник света: 1) Лампочка (от карманных фонариков) 2) Три 330 руб Раздел: Ночники ![]() Купюры в пачке выглядят совсем как настоящие, к тому же и банковской лентой перехвачены... Но вглядитесь внимательней, и Вы увидите 60 руб Раздел: Прочее
Ее используют, когда размер рисунка на экране или на бумаге известен заранее. Команда Очистить служит для очистки выделенного фрагмента или всего изображения и заполнения его фоновым цветом. Работа с фрагментами рисунка При создании изображений возможность работы с фрагментами не менее важна, чем при работе с текстом. Умело используя фрагменты, можно монтировать рисунок, накладывая на фон все новые и новые объекты переднего плана. 1. Для выделения объекта в программе Pai используют инструменты Выделение и Выделение произвольной области. Инструмент Выделение позволяет выделить прямоугольный фрагмент методом протягивания. Инструмент Выделение произвольной области используется для выделения области неправильной формы методом свободного рисования. 2. Дополнительная панель предоставляет два варианта выбора фрагмента. В первом случае фоновый цвет рассматривается как реальный, и фрагмент на самом деле имеет форму, определенную при его выделении. Во втором случае фоновый цвет рассматривается как «прозрачный», и фрагмент модифицируется так, что не включает в себя пиксели фонового цвета. 3. Выделенный фрагмент можно сразу же переместить или скопировать в пределах рисунка методом перетаскивания. |